monreve

Alla inlägg den 20 maj 2014

Av Fru A - 20 maj 2014 18:11

skiiiiiiiit... han slaknade och kunde inte "leverera". Så jobbigt! Mest för honom men det är ju ÄL idag... ååååå.. nu måste det bli i natt. snacka om press! Stackarn!

Av Fru A - 20 maj 2014 16:27

Det MÅSTE vara ÄL idag, har EW nu igen, rätt mycket, och magen slutade göra ont på förmiddagen... måste vara ÄL. J ska spela bridge ikväll men hoppas på ett ligg innan han åker eftersom ägget troligtvis släppte rätt tidigt.. men i värsta fall får det bli när han är hemma runt 11 ikväll... suck!


Men vet ni, jag VILL inte bli en sådan som tvingar sig till sex på precis rätt tid bara ur rent reproduktionssyfte. Jag vet att vi är halvvägs där redan men vi njuter verkligen fortfarande av varandra. Det känns aldrig som "måste sex" trots att det kanske är det ibland!


Jag hittade ett brev adresserat till maken från landstinget idag och blev aldeles kall... tänkte att det var provresultaten och messade direkt och frågade om jag fick öppna. Till min lättnad (eftersom negativt resultat på ÄL dagen hade varit illa) innehöll kuvertet endast en faktura på 100kr. Phu! Jag märker mer och mer att jag oroar mig inför provsvar... hoppas så att spermierna är befruktningsdugliga på något sätt i alla fall!


Vi pratar mer och mer om barn och vi känner verkligen att det är en del av vår framtid. En liten Elvira? En liten Herrman? Oklart på namnfronten än så länge!

Presentation


Välkommen till min blogg om resan mot att bli mamma. Jag, fru A, och min man J har försökt under en längre tid utan att lyckas och vi håller nu på att genomgå en utredning för att ta reda på varför vår dröm är så ouppnåelig för oss..


Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Tror du att du kommer besöka denna bloggen igen?
 Nej, hamnade här av en slump och den är inte intressant för mig
 Antagligen inte
 Förmodligen någon mer gång
 Ja, det tror jag!
 Definitivt!

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards