monreve

Alla inlägg den 8 maj 2014

Av Fru A - 8 maj 2014 16:57

Idag var tredje dagen med temp 36,4. För att vara för ägglossningen så är det en hög temp för mig. Jag brukar ligga mellan 36,0 och 36,4 innan ÄL. Min positiva teori är nu att det är levaxinet som börjat kicka igång. Och om levaxinet klarar av att fixa kropptempen (låg=symptom på underfunktion i sköldkörteln) så kanske den orkar fixa andra saker också? Typ fertiliteten :)


Annars var det en viktig dag idag av andra anledningar. Jag var med på besiktningen av vårt nya hus... bara att få komma dit igen var en dröm! jag längtar tills vi bor där! Inga större fel på huset men mer att fixa med än vad vi räknat med. Måla kommer att behövas rätt snart, speciellt fönstren. Några tegelpannor ligger fel, fönsterbläcken ska justeras på sina ställen... ventilationen fixas på vinden och i tvättstugan... men vet ni, jag ser fram emot det! Jag LÄNGTAR efter att ta tag i saker som målning och fix i trädgården. Känns också som jag bondade ännu mer med Mimmi (säljaren) och funderar på att köpa deras soffasom dock är rätt dyr... får se, vi har ju typ INGA pengar! Hehe.. men det löser sig!


Ikväll har maken bokat sex så jag får väl fixa till djungel-george lite hehe, visa att jag uppskattar att han anstränger sig för att få vårt lilla pyre! Är bara på CD 4 men mensen är i princip helt väck, lite beige flytningar bara. Men nu blir det ju avhållsamhet tills måndag i alla fall då han lämnar prov. Tänker väl att vi drar igång verkstaden på riktigt på onsdag.


Näe hörrni så tråkigt planerande jag låter men det är ju för att vi hållt på i 12 cykler nu.. det är dags för lite riktig action! Det är dags för ett plus, eller hur?


KRAM från postitiva fru A 

Presentation


Välkommen till min blogg om resan mot att bli mamma. Jag, fru A, och min man J har försökt under en längre tid utan att lyckas och vi håller nu på att genomgå en utredning för att ta reda på varför vår dröm är så ouppnåelig för oss..


Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Tror du att du kommer besöka denna bloggen igen?
 Nej, hamnade här av en slump och den är inte intressant för mig
 Antagligen inte
 Förmodligen någon mer gång
 Ja, det tror jag!
 Definitivt!

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards