monreve

Alla inlägg under juni 2014

Av Fru A - 30 juni 2014 13:41

Jag är så fruktansvärt lycklig över dagens plus! Försök 12 tog det sig ÄNTLIGEN! Vad gjordes annorlunda och vad var mina tidiga tecken?

Mensen startade 3/6 och varade som vanligt ca 4 dagar. Den 9/6 gjordes en äggledarpassageundersökning på mig (även kallad spolning) som ett sista steg i vår fertilitetsutredning... de hittade inga stopp men det gjorde fruktansvärt ont när de sprutade in kontrastvätskan och läkaren sa att det kunde tyda på en "propp" av sekret i ena äggledaren, även om hon inte kunde se den. Ett par dagar var jag öm i "tjejmagen" efter spolningen och kunde inte motionera som vanligt.

ÄL kom redan CD13 (normal ÄL för mig är CD15) och detta vet jag pga kombinerad temp/sticka/sektret-metod. ÄL var en söndag och jag kände värken försvinna på eftermiddagen så gissningsvis släppte det då. Vi hade sex fredagen den 13:e under fullmånen och jag tänkte efteråt att "shit - häftigt om det tar sig nu- spooky!". jag ville ha sex på lördagen men maken var inte sugen så det blev söndag sent istället.

Efteråt kändes ingenting. Svagt ömmande bröstvårtor någon vecka efteråt som jag brukar ha. Kurvan såg ut som den brukar... hoppet var inte stort! på midsommar drack jag både vin och snaps och cider och sedan började min semester med i snitt 1 glas vin per dag men nyttig och god mat, motion, vila och umgänge med mamma och pappa. Total avslappning på landet. ÄL+11 blev jag sur för att jag fick beige-bruna flytningar och ÄL+12 var det som små strimmor brunt som kom ut. Var säker på att mensen skulle komma tidigt för den inleds så ibland. Men ÄL+13 och ÄL+14 var det inget brunt alls och tempen låg fortsatt hög. Så genomsökte jag kroppen efter symptom och kom fram till att brösten ömmade pyttepyttelite på sidorna och jag rapade extremt mycket.. det var allt.

Men ÄL+15 vaknade jag till hög temp igen... ovanligt, otroligt ovanligt för mig... så jag bestämde mig för att ta ett test, BIM+1 alltså... det var superstarkt plus! Under dagen idag har jag svettats mycket och rapandet fortsätter (charmigt), annars inga symptom.

Mannen och jag är ifrån varandra ytterligare 2 veckor så jag behövde komma på ett fint sätt att berätta det för honom på distans. Jag skrev ett brev i word från vårt barn och bifogade det i ett mail som bara uppmanade honom att ringa mig  så snart han läst brevet...

När han ringde satt han på sitt jobbs toalett dit han sprungit för att gråta efter att ha läst mitt brev.. han var så rörd och så glad! Längtar så efter att kramas med honom nu!

Ja, detta var min historia... en hel roman!

Av Fru A - 30 juni 2014 06:38

Shit... nu slår hjärtat! Hög temp och ingen mens, BIM+1. Detta har bara hänt en gång förut... och det var ungefär ett år sedan. Vågar sätta det i skrift nu, tänk om jag är gravid? Har jag inte fått mens ikväll så kan jag tro på det. Är det så att min högsta dröm är på väg att bli sann? Får det vara så bra?

Av Fru A - 29 juni 2014 18:22

Dagen D har snart gått och fortfarande inget blod i sikte. Dock känns underlivet precis som innan mens.. vågar inte hoppas ordentligt förrän denna tiden imorgon. DÅ är mensen officiellt senare än den någonsin varit. Nu är den bara liiite sen. inte mer än den varit förr flera gånger.


Tempen är hög... vilket är vldigt positivt! Hoppas lite, lite trots att jag knappt vågar.

BIM

Av Fru A - 29 juni 2014 06:50

BIM idag (beräknad mensdag) och inget blod än. Dock dov mensvärk men försiktigt hoppfull temp. Håll era tummar för bebis är ni snälla! Jag vågar nästan inte hoppas...


Fortsättning följer under dagen.

Av Fru A - 28 juni 2014 10:17

imorse var jag hoppfull. Tempen sjönk bara marginellt. Men sedan insåg jag att BIM är imorgon och att det är ganska vanligt i mina cykler ändå med ok temp ÄL+13 och ändå mens ÄL+14 eller ÄL+15. Men jag längtar så!! Slängs mellan hopp och förtvivlan hejvilt. Snälla, snälla, snälla... ge oss positivt besked!

Av Fru A - 27 juni 2014 14:23

vet inte vad jag ska säga mer än... suck! De blodblandade flytningarna fortsätter och illtar i mängd. Tempen fortsatt hög. Snälla universum - låt oss bli föräldrar snart!


ÄL+12, två dagar till av pina?

Av Fru A - 26 juni 2014 21:25

beige flytning idag. Så börjar min mens ibland. SKIT.

Av Fru A - 26 juni 2014 12:00

Åskan mullrar hotfullt i fjärran och vädret är gråmulet men rätt varmt. Det känns som att naturen är i fas med mina känslor och min sinnesstämning. Idag är jag ensam hemma och har gott om tid för att tänka och analysera och känna efter.


Det jag känner är... ingenting. Allt känns som vanligt. Precis som vanligt. Tempkurvan ser ut som vanligt, brösten känns som vanligt. Hela kroppen känns precis som den gjort alla andra måbader då jag inte blivit gravid. Hoppet är därför igen nere i skorna ungefär. Hade sådana förhoppningar på cykeln efter spolning... seet var vältajmat men lustfyllt. Och ändå.. noll tecken på att något hänt. 12 månader.... VARFÖR BLIR JAG INTE GRAVID? Det finns noll teckan på att något är fel med någon av oss. Så VARFÖR? Och NÄR blir det vår tur?


mensen väntas på söndag...

Presentation


Välkommen till min blogg om resan mot att bli mamma. Jag, fru A, och min man J har försökt under en längre tid utan att lyckas och vi håller nu på att genomgå en utredning för att ta reda på varför vår dröm är så ouppnåelig för oss..


Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Tror du att du kommer besöka denna bloggen igen?
 Nej, hamnade här av en slump och den är inte intressant för mig
 Antagligen inte
 Förmodligen någon mer gång
 Ja, det tror jag!
 Definitivt!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16 17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards