monreve

Alla inlägg den 23 maj 2014

Av Fru A - 23 maj 2014 09:27

Hej mina "trogna" 10 läsare :)

Idag är det personalfest och jag är på ÄL+3. Det gör att man hamnar i dilemmat: dricka eller inte!?

Många tänker säkert att man gott och väl kan dricka eftersom ägget inte fäst ännu.. men studier tyder på att det kan vara svårare med just implantationen om man har alkohol i kroppen. Finns ju massor av bevis på folk som lyckats trots att de varit stupfulla osv. men när man försökt så länge som jag så börjar man ställa sig frågan om det är värt det... värt den lilla risken?


Mina kollegor (de närmsta) vet att vi försöker bli gravida och håller på med utredning. Skulle jag inte dricka skulle spekulationerna gå igång direkt, de vet att jag inte "spottar i glaset"... men spelar det någon roll? Just nu lutar det åt att jag ändå tar pendeln hem 19.45 för annars är jag inte hemma före midnatt. Och om jag tar med det "lätta" vinho verde som är 8% i styrka borde det kunna bli en bra kompromiss! Dricka lite, spä ut med läsk? Och känna mig OK med mitt vandrande lilla förhoppningsvis-befruktade ägg :)


Ja, vilka jäkla dilemman! Skoj med första personalfesten på "nya" jobbet (varit här sedan augusti).

Presentation


Välkommen till min blogg om resan mot att bli mamma. Jag, fru A, och min man J har försökt under en längre tid utan att lyckas och vi håller nu på att genomgå en utredning för att ta reda på varför vår dröm är så ouppnåelig för oss..


Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Tror du att du kommer besöka denna bloggen igen?
 Nej, hamnade här av en slump och den är inte intressant för mig
 Antagligen inte
 Förmodligen någon mer gång
 Ja, det tror jag!
 Definitivt!

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards