monreve

Alla inlägg den 3 maj 2014

Av Fru A - 3 maj 2014 13:57

Idag är jag på ÄL+10 och borde alltså vara ungefär 4 dagar tills mensen förväntas komma. Jag hade dock den senaste ägglossningen jag någonsin haft, CD 17! Innan var CD 16 senaste jag haft. Med detta i åtanke hoppas jag att lutealfasen kanske kan vara något kortare än vanligt. Vill bara att mensen ska komma så vi kan börja nästa försök!


På sätt och vis var det kanske bra med en månads paus (J var i Turkiet under ÄL) för vi har liksom kört 100% sedan vi startade i juli och det började tära detta med nederlag varje månad... men denna månad har känts evighetslång verkligen! Och nu när jag fått levaxin har jag fått nytt hopp! Kanske, kanske var detta allt som behövdes för att vi skulle få lyckas?!


Idag har vi diskuterat vår ekonomi... vi har precis köpt ett extremt dyrt hus, 4,2 mille kostar det och vi kommer att behöva majoriteten av summan även om vi har ca en tredjedel själva. Och nu i början kommer det att kosta massor! Ny bil måste införskaffas eftersom huset ligger långt ute på landet, besiktningen kostar multum, möbler är inte att tänka på förrän i höst (inflytt mitten av juli). Och så utflytten ur vårt nuvarande hus... städning osv. Min man har alltid haft det ganska bra när det gäller pengar.. och så även jag sedan vi blev ett par. Men nu!? Nu har vi definitivt inte råd med några utsvävningar! Vi har båda god inkomst och kommer att kunna spara ihop en fin buffert och kuna börja amortera men definitivt inte första året! Ovant och skrämmande! Men huset är en dröm! Det är så VI! Och i detta hus kommer våra barn att växa upp... jag längtar så!


Stort rött, nytt, vid en underbar sjö precis.. får, skog, grusväg... trädgård, lagom med grannar och ja, bara perfekt!


Men läskigt att vara utan sparkapital nu plötsligt!



Presentation


Välkommen till min blogg om resan mot att bli mamma. Jag, fru A, och min man J har försökt under en längre tid utan att lyckas och vi håller nu på att genomgå en utredning för att ta reda på varför vår dröm är så ouppnåelig för oss..


Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Tror du att du kommer besöka denna bloggen igen?
 Nej, hamnade här av en slump och den är inte intressant för mig
 Antagligen inte
 Förmodligen någon mer gång
 Ja, det tror jag!
 Definitivt!

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards