monreve

Alla inlägg den 26 maj 2014

Av Fru A - 26 maj 2014 18:31

Som svar på vad jag skrev imorse fick jag idag träffat en kompis vars man har hjärntumör, hon just blivit arbetslös och hon sörjer sin mamma som just gått bort... å ändå har hon ett barn. Vill jag byta eftersom bebis är min högsta dröm? NEJ!


Tack universum för att du återigen gör mig uppmärksam på allt jag faktiskt har!!

Av Fru A - 26 maj 2014 07:31

Jag är en expert på att blicka framåt och inte gräva ner mig i gamla misstag och misslyckanden... det är jag väldigt nöjd med. Mindre nöjd är jag dock över att jag även glömmer bort att leva här och nu, att njuta av studnen som är. Jag blickar framåt och framåt efter saker som ska ske i framtiden... får jag bara det huset, de skorna, det bröllopet, den familjen osv. kommer jasg bli lycklig. Men egentligen vet jag ju att jag ÄR lycklig nu redan. Jag har det bra! NJUT Fru A!


Du har ett kul, stimulerande och relativt välbetalt jobb.

Du har vänner som finns där när du behöver.

Du har kollegor du gillar och samarbetar väl med.

Du har hälsan.

Du har en familj som älskar dig och längtar efter dig när du inte varit "hemma" på länge.

Dina vänner och din familj är friska.

Du har en underbar man som vill skaffa barn med dig.

Du har köpt ditt drömhus.


Det enda jag INTE har är väl bebisen... min dröm! Men den kommer ju att komma till oss förr eller senare. Jag är så otålig bara!


Förra året vid denna tiden glömde jag att njuta. Jag längtade efter bröllopsdagen den 13 juli. I år längtar jag efter flytten 15 juli istället... men årstiden som är NU är den mest underbara... och jag måste påminna mig själv om att jag lever NU, inte i framtiden, 2 månader bort!!

Presentation


Välkommen till min blogg om resan mot att bli mamma. Jag, fru A, och min man J har försökt under en längre tid utan att lyckas och vi håller nu på att genomgå en utredning för att ta reda på varför vår dröm är så ouppnåelig för oss..


Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Tror du att du kommer besöka denna bloggen igen?
 Nej, hamnade här av en slump och den är inte intressant för mig
 Antagligen inte
 Förmodligen någon mer gång
 Ja, det tror jag!
 Definitivt!

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards