monreve

Alla inlägg den 15 maj 2014

Av Fru A - 15 maj 2014 07:08

Känns märkligt detta med flytt och massa svindyra inköp som bil. Vi räknade på det och insåg att vi ligger 53.000 back! Vi ska alltså låna 2,8 milj. och vill inte låna mer eftersom vi då måste teckna fler pantbrev. Istället ska vi få låna det som saknas av makens pappa. Men det som saknas är alltså 53.000


Det mesta av detta är ju bilen vi köpte igår (35.000) och till det försäkring (3-4.000). Sedan var det även besiktning av huset på ca 6.500 Vi kommer även behöva lite att akut-köpa möbler för, typ i alla fall en soffa att ha i vardagsrumsdelen! Så det är summor som vi förstår vart de kommer ifrån men ändå känns det vansinnigt! Vi är ändå två människor som sparat ordentigt och har 2 bra inkomster. Ändå ser det ut såhär!


Jag vet ju att vi har tur som har Å att låna av, herregud, han ville ju GE oss 100.000 för att kunna köpa huset. det sa vi nej till :) jag vet att vi ska betala tillbaka detta men det känns ändå galet att ligga så mycket back. SHIT va kosing det handlar om! Det gör mig rädd, för tänk så får vi massa oväntade kostnader med bebis-skaffandet? HU hoppas inte det!

Presentation


Välkommen till min blogg om resan mot att bli mamma. Jag, fru A, och min man J har försökt under en längre tid utan att lyckas och vi håller nu på att genomgå en utredning för att ta reda på varför vår dröm är så ouppnåelig för oss..


Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Tror du att du kommer besöka denna bloggen igen?
 Nej, hamnade här av en slump och den är inte intressant för mig
 Antagligen inte
 Förmodligen någon mer gång
 Ja, det tror jag!
 Definitivt!

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards