monreve

Alla inlägg under maj 2014

Av Fru A - 31 maj 2014 15:07

dagens pass på min och Idas summer challenge bestod av 25 min jogging i relativt högt tempo samt långsam promenad 20 min. Skönt att ha det gjort! 42/45 pass kvar :)

Av Fru A - 31 maj 2014 10:16

Imorse vaknade jag av att jag frös som tusan. J hade lagt sig på soffan med sommartäcket eftersom han inte kunde sova och skulle upp tidigt för turnering i morse. Jag hade därför bara ett tunnt lakan på mig och det var ju inte jättevarmt inatt.


Tempen när jag vaknade var 36,5-36,6.... INTE ett bra tecken. VERKLIGEN inte ett bra tecken! Den har ju i ett par dagar legat på 36,7 och den ska ju hållas hög vid graviditet. Det vanligaste för mig är att den sjunker ett hack innan den dalar helt ner till 36,3 och under vid mens. Hoppet dör långsamt... det var inte stort från början denna gång men det lilla som fanns sjunker nu och jag blir så ledsen!


Humöret påverkar ju allt. Dagen får ett töcken av sorg över sig och min energi från igår är som bortblåst. Jag började ju så bra med sommarutmaningen igår men imorse blev det en tröst-bulle till frukost. Inte alls bra.


Mitt lilla hopp står nu till att flytningarna är lite åt ew/watery hållet.... ÄL+11 idag.



Av Fru A - 30 maj 2014 09:27

Jag och Ida kom igår på att vi ska skapa en liten summer challenge. 45 pass på 65 dagar. Vi vill båda komma igång ordentligt med motion i olika former och kände att tills vi ses på inflyytningsfesten är det rimligt att ha tränat 65 pass.


Tips på olika former av pass:

 

Löpning/PW

långt och i ett stadigt tempo

kort och så snabbt man kan

intervaller

power walk (med flås!)


Cykling

trampa på i tempo så man inte kan prata utan ansträgning

intervaller


Simning

ordentligt tempo


Stryrka

ben/mage/rygg armar minst 20 min


Gym

Valfritt pass 

styrka minsta 20 min


Vi ska rapportera till varandra minst 1 gång i veckan om pass vi gjort och ha ett kryss-system, bocka av för att få en överblick över hur långt man kommit i utmaningen. Ska bli skoj att göra detta med Ida! Välbehövligt! Dagens pass blir PW med efterföljande styrka = 2 pass i ett. Igår var vi ute och sprang 4 km då pass 1 är redan avklarat!


Minimum för att få räknas är PW 20 min med flås...


Någon som vill haka på utmaningen här på bloggen?

Av Fru A - 29 maj 2014 23:27

bara kikar in för att säga att jag lever.

Uppdatering i punktform tror jag bestämt.


*pank (csn, besiktning, försäkring, helg med Ida denna månad)

*solbränd (satt för länge i solen idag)

*utvilad (ledig mitt i veckan och nio timmars sömn)

*älskar min man (smälter när jag ser hans leende och glittrande ögon)


Ja, mitt liv i korthet just u. Imrogon är planen att måla två stolar till blå och försöka komma igång med min och Idag summer challange. Jag förklarar mer imorgon... på symptomfronten =0. Ingenting. Inte ens ömma vårtor längre. Tror inte alls på denna månad. trist men jag börjar väl vänja mig tyvärr!


Mer imorgon...


Natti

Av Fru A - 28 maj 2014 07:15

The new day dawns, I am practicing my purpose once again. It is fresh and it is fruitful if I win, but if I lose? Oh, I don't know.


All Will Be Well, even after all the promises you've broken to yourself.

All Will Be Well, you can ask me how but only time will tell.


Sången var lite av min ledstjärna under en rätt tuff period för ett par år sedan. Den heter All will be well med Gabe Dixon Band (eller något liknande).


Idag vaknade jag med extremt tunga ögonlock och ett huvud som ville ligga kvar på kudden. Somnade supersent och vaknade redan strax efter fyra. Fy tusan! Men ikväll åker jag och min Ida på minisemseter till Kolmården. Ska bli underbart att komma bort lite! Sova, äta, vandra, cykla, bubbla och snacka.


Ida är också en av de få som vet hur länge vi kämpat med att bli gravida. Behöver inte dölja något för henne. Skönt att prata av sig, synd bara att hon flyttat så långt bort! Okej, inte jättelångt, bara till Stockholm men i alla fall!


Uppdaterar  först när jag kommer hem torsdag kväll. Kul att se att mitt läsarantal ökar. Bliggen är ju inte så kul att läsa för er egentligen eftersom jag bara pratar om min cykel hela tiden :) Dagens uppdatering på den fronten är i alla fall att jag vaknade till en temp som var 0,2 högre än igår, det känns skönt! Nu ska jag försöka släppa det lite tills helgen. ÄL+8/ BIM-6 idag...

Av Fru A - 27 maj 2014 20:37

Min dag har varit minst sagt kaotisk. 6 lektioner plus provvakt och ett utvecklingssamtal... ibland tänker jag på pappas ord om att en lärare omöjligt kan behöve 10 timmar/vecka utöver de schemalagda 35 för arbete... han är välkommen att försöka hantera min dag!


Inte f-n sitter vi och planerar/rättar på arbetstid! O nej, vi tar fram materialet som varje specifik klass ska ha, vi pratar non-stop med elever som springer förbi kontoret (missförstå mig inte, det är det bästa med varje dag!), vi fixar filer, bokar datarum, undervisar, coachar, ger feedback och pushar eleverna att orka lite till. Vi stöttar kollegor som bryter ihop av all press, vi talar med förvirrade föräldrar och håller evk:er.


De 35 timmarna tar slut och man åker hem och rättar och planerar framåt.. lägger sig med det ständigt gnagande samvetet - har jag gjort tillräckligt? Kunde eleven klarat sig om jag gjort annorlunda? Borde jag göra en orosanmälan till socialen ang. familjen H?


Men funderar på om man valt rätt yrke, om det är värt pressen... men vet samtidigt svaret. Varje elev som lyckas, varje elev man kan följa en utveckling hos... de är värda det! Lanske inte yrket, men DE är värda allt slit!

Av Fru A - 27 maj 2014 08:59

Är sur, ingen bra morgon! Och jag är nästan alltid glad annars, speciellt på morgonen!


Börjar med att väckarklockan inte ringer så jag stressar som en tok för att hinna till bussen, ... byter till tåg mot Tranås men det lämnar inte stationen, tågkaos kring Mjöby tydligen. Så jag lämnar tåget, tar bussen hem igen för att hämta bilen. Tar bilen till jobbet och upptäcker att eleverna inte är där!? De har fått för sig att mentorstiden är inställd för att andra mentorn är sjukskriven!?


Dagen är allmänt rörig med massa vaktande av prov hit och dit...


Till på köpet har hoppet om en graviditet i denna cykel dalat ordentligt eftersom min temp sjönk i morse. 1 vecka exakt till BIM...


KASS DAG!!!

Av Fru A - 26 maj 2014 18:31

Som svar på vad jag skrev imorse fick jag idag träffat en kompis vars man har hjärntumör, hon just blivit arbetslös och hon sörjer sin mamma som just gått bort... å ändå har hon ett barn. Vill jag byta eftersom bebis är min högsta dröm? NEJ!


Tack universum för att du återigen gör mig uppmärksam på allt jag faktiskt har!!

Presentation


Välkommen till min blogg om resan mot att bli mamma. Jag, fru A, och min man J har försökt under en längre tid utan att lyckas och vi håller nu på att genomgå en utredning för att ta reda på varför vår dröm är så ouppnåelig för oss..


Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Tror du att du kommer besöka denna bloggen igen?
 Nej, hamnade här av en slump och den är inte intressant för mig
 Antagligen inte
 Förmodligen någon mer gång
 Ja, det tror jag!
 Definitivt!

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards