monreve

Direktlänk till inlägg 20 maj 2014

prestationsångest...

Av Fru A - 20 maj 2014 18:11

skiiiiiiiit... han slaknade och kunde inte "leverera". Så jobbigt! Mest för honom men det är ju ÄL idag... ååååå.. nu måste det bli i natt. snacka om press! Stackarn!

 
 
Lainen

Lainen

20 maj 2014 18:50

Ta det lugnt. Se till att det inte blir någon stress gör det mysigt med förspel. Slaknar han så säg att det inte är någon fara men fortsätt ändå att mysa, smeka, oralsex osv.
Då faller stressen, prestationsångesten och han kan slappna av.
Det brukar hjälpa. Been there done that.;)
Om det ändå inte fungerar se till att visa dig så lite besviken som möjligt. Ge han en kyss eller två, le och säg att ni för försöka igen senare. Märker han av din besvikelse kommer han bara ha problem nästa gång också.
Hela världen hänger inte på det. Ni har tid. Om ni nu inte planerar att separerra. Men då är hela grejen en dum idé.

http://lainen.bloggplatsen.se

Fru A

20 maj 2014 21:12

hehe, separera ska vi definitivt inte :) Men det är baske mig inte lätt när det måste ske på rätt dagar! Är inte avundsjuk på det manliga könet direkt... värre för honom!

 
Lainen

Lainen

21 maj 2014 21:16

Nej dåså! Då har ni ju hur många månader som helst på er (nästan).
Kanske ska börja med en ny taktik? Säg inte till honom att du har det så det inte blir prestationsångest för honom. Nuppa bara litegrann då och då och så har du ju ägglossning en av gångerna när bara du vet.
Ooops, han visste inget. Då blir det inte lika jobbigt!

Eller är det kanske i samband med mens ägglossningen är? Eller före det? Är verkligen inte så sakkunnig kring just det. Men om det inte är under eller efter mensen är det ju nemas probs.

Om nu erektionen är ett så stort problem. Vet inte om det bara var en engångshändelse. Men det låter hursom som att ni sätter för mycket stress och press på hela situationen. Det kommer fler månader.

http://lainen.bloggplatsen.se

Fru A

22 maj 2014 08:04

hm, tack för tipset men saker ställs i ett annat perspektiv när man försökt så länge och någonting felas. Tro mig, i början var det en helt annan visa. Och som tur är så är inte "prestationsångesten" ett återkommande problem :)

 
batmanbebis

batmanbebis

19 juni 2014 16:47

Fast om du har ÄL har ni väl iaf ett dygn på er?

http://batmanbebis.bloggplatsen.se

Fru A

20 juni 2014 06:17

det KAN leva i 24 timmar, mest troligt 12

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fru A - 4 oktober 2014 14:25

så otroligt häftigt! Idag kom de första buffarna inifrån! 5 st så här långt. Så underbart! Jag svävar på moln! Detta trots mensvärk hela dagen och oro för hur jag ska orka med bröllopsfest ikväll... men nu är all glädje och uppspelthet tillbaks! PL...

Av Fru A - 6 augusti 2014 23:14

.... men ville bara säga att jag var på UL idag och såg ett pickande hjärta på Plutt! Vi ska verkligen bli föräldrar i mars! En sådan vidunerlig lycka! ...

Av Fru A - 4 juli 2014 22:42

bestämt mig för att redan nu pausa bloggen på obestämd tid. Den heter ju mon reve som betyder min dröm... och min dröm blev ju sann nu i oh med denna graviditeten... så nu vill jag fokusera på den, skriva i vanlig dagbok och i en gravidbok!   Får...

Av Fru A - 30 juni 2014 13:41

Jag är så fruktansvärt lycklig över dagens plus! Försök 12 tog det sig ÄNTLIGEN! Vad gjordes annorlunda och vad var mina tidiga tecken? Mensen startade 3/6 och varade som vanligt ca 4 dagar. Den 9/6 gjordes en äggledarpassageundersökning på mig (även...

Av Fru A - 30 juni 2014 06:38

Shit... nu slår hjärtat! Hög temp och ingen mens, BIM+1. Detta har bara hänt en gång förut... och det var ungefär ett år sedan. Vågar sätta det i skrift nu, tänk om jag är gravid? Har jag inte fått mens ikväll så kan jag tro på det. Är det så att min...

Presentation


Välkommen till min blogg om resan mot att bli mamma. Jag, fru A, och min man J har försökt under en längre tid utan att lyckas och vi håller nu på att genomgå en utredning för att ta reda på varför vår dröm är så ouppnåelig för oss..


Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Tror du att du kommer besöka denna bloggen igen?
 Nej, hamnade här av en slump och den är inte intressant för mig
 Antagligen inte
 Förmodligen någon mer gång
 Ja, det tror jag!
 Definitivt!

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards