monreve

Direktlänk till inlägg 22 maj 2014

segaste stegringen ever... och gemensamt konto.

Av Fru A - 22 maj 2014 07:49

min temp masar sig upp med 0,1 C om dagen... undrar just om det har någon betydelse för hur ägget klarar sig. Tror inte det men... funderar på vad som gör det.

Är i alla fall säker på att ÄL var i förrgår eftersom flytningarna sedan dess varit icke fertila. Äl+2 idag då alltså. Denna veckan brukar gå rätt fort men veckan innan BIM är otroligt seg! Då fullkomligt masar sig dagarna framåt.


Gårdagen var jättebra förresten, soft men något oinspirerad dag på jobbet, hem relativt tidigt och jäsning i solstolen i 25C kvällstemperatur. Gick ned i vattnet också men kom till knäna innan jag vände. Dels är det kallt i vattnet och dels är sjön inte fräsch. Längtar så tills flytten då vi bosätter oss nära en av de vackraste sjöarna i området. Ljuvligt! I alla fall så avslutades kvällen ed en promenad medan maken skruvade på cykeln..


torsdagar och fredagar har jag ju sovmorgon och idag tänkte jag faktiskt ta nya jobbvägen.. jag ska ta nya bilen till Vikingstad och ta pendeln därifrån. Blir spännande att se hur det ser ut runt stationen där jag kommer tillbringa mycket tid. Dessutom måste jag handla på vagen hem...


Livet denna årstid är alltid bra... oavsett bekymmer med barnlöshet och stress över ekonomi (borde inte stressa över denna då vi har det bra) och mycket på jobbet.. men när solen skiner från en klarblå himmel och det doftar syrén överallt, då är det svårt att inte njuta av livet!


Ang. ekonomin så lade vi upp en plan igår hur vi ska göra när vi fyttar in i huset. Vi ska se till att vi öppnar ett gemensamt konto där räntekostnaden dras ifrån, ett konto som dels har en "spar" del och dels har en utplocks del där vi båda har varsitt kort. Därifrån kör vi allt gemensamt. Mat, försäktingar, skatten... allt sådant. Och direkt vi får in lönen så sätter vi över en bestämd summa. J fortsätter att sätta över 3000 extra för mat.. han får ut ca 5000 mer än mig men whatever... han har dyra hobbies!


Bitarna börjar falla på plats så smått. 54 dagar kvar tills vi får tillträde!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fru A - 4 oktober 2014 14:25

så otroligt häftigt! Idag kom de första buffarna inifrån! 5 st så här långt. Så underbart! Jag svävar på moln! Detta trots mensvärk hela dagen och oro för hur jag ska orka med bröllopsfest ikväll... men nu är all glädje och uppspelthet tillbaks! PL...

Av Fru A - 6 augusti 2014 23:14

.... men ville bara säga att jag var på UL idag och såg ett pickande hjärta på Plutt! Vi ska verkligen bli föräldrar i mars! En sådan vidunerlig lycka! ...

Av Fru A - 4 juli 2014 22:42

bestämt mig för att redan nu pausa bloggen på obestämd tid. Den heter ju mon reve som betyder min dröm... och min dröm blev ju sann nu i oh med denna graviditeten... så nu vill jag fokusera på den, skriva i vanlig dagbok och i en gravidbok!   Får...

Av Fru A - 30 juni 2014 13:41

Jag är så fruktansvärt lycklig över dagens plus! Försök 12 tog det sig ÄNTLIGEN! Vad gjordes annorlunda och vad var mina tidiga tecken? Mensen startade 3/6 och varade som vanligt ca 4 dagar. Den 9/6 gjordes en äggledarpassageundersökning på mig (även...

Av Fru A - 30 juni 2014 06:38

Shit... nu slår hjärtat! Hög temp och ingen mens, BIM+1. Detta har bara hänt en gång förut... och det var ungefär ett år sedan. Vågar sätta det i skrift nu, tänk om jag är gravid? Har jag inte fått mens ikväll så kan jag tro på det. Är det så att min...

Presentation


Välkommen till min blogg om resan mot att bli mamma. Jag, fru A, och min man J har försökt under en längre tid utan att lyckas och vi håller nu på att genomgå en utredning för att ta reda på varför vår dröm är så ouppnåelig för oss..


Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Tror du att du kommer besöka denna bloggen igen?
 Nej, hamnade här av en slump och den är inte intressant för mig
 Antagligen inte
 Förmodligen någon mer gång
 Ja, det tror jag!
 Definitivt!

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards