monreve

Direktlänk till inlägg 8 juni 2014

Bakgrund, vår kärlekshistoria

Av Fru A - 8 juni 2014 10:29

Igår skrev jag om längtan efter att J ska komma hem igen... och jag skriver mycket om vårt kämpnde i barnlöshetsytredningen. Men hur började allt? denna historia är lång och jag delar upp den i bitar. detta inlägg kommer att handla om hans respektive min bakgrnd


J

Föddes i Linköping 1984, föräldrarna bodde då på morföräldrarnas gård men pappan hade inget intresse av att arbeta som bonde, något som skapade en del sitningar mellan pappan och mammans familj, något som senare ledde till skilsmässa. Js äldre syster stannade på mammans gård och pappan och J flyttade 20 min brt, fortfarande på landet.


J växte upp nära sin farmor oh farfar, var där mycket som liten. Pappan hade ganska hårda regler med tydligt att han älskar J mer än något i världen. J leker ed barnen i byn och har en fin barndom, pappan träffar en ny kvinna som han är tillsammans med hela J:s uppväxt. J träffar sin mamma och syster på helgerna men bor heltid hos pappan.


Skolåren blir tuffa. I början av mellanstadiet börjar mobbing som fortsätter hela skoltiden (upp till gymnasiet). Han är ensam, utstött och självförtroendet får sig en rejäl knäck. Han har alltid varit ambitiös i skolan, matte är hans starkaste ämne, och är inte intresserad av bus eller upptåg, detta hjälper inte situationen precis. inte heller att han är längre än alla de andra, spinkig och med exem.. det var hårt! Sporten hjälper till lite. Han håller på mycket med badminton och schack, men håller mycket på med annan sport också. Är utomhus massor med pappan.


Fru A

Fru A föddes på västkusten 1984, får i ganska tät följd 2 yngre systrar och hela familjen flyttar ut på landet. Ett stort hus som är ett renoveringsobjekt som aldrig ska komma att färdigställas. I den lilla byn finns många barn att leka med men Fru A leker allra bäst med lillasyster L. De är uppfostrade ganska fritt, går på en mysig landet skola och saknar ingenting egentligen, trots att föräldrarna har det  knapert. detta var inget flickorna märkte. de hade varandra, massa kärlek från föräldrarna och mycket vänner.


Fru A är aldrig särskilt ambitiös i skolan, till skillnad från lillasyster L. Men hon klarar sig fint, kanske mycket tack vare att hon alltid läst mängder av böcker, språk kommer lätt. Det är först på högstadiet hon skaffar sig "bästisar". Innan dess är hon vän med de flesta. På högstadiet bli hon förälskad på avstånd i en kille sm inte vet att hon finns. Denna förälskelse ska komma att hålla i sig i 3 år! Det är på högstadiet Fru A upptäcker att hon är riktigt kass på matte, fysik, teknik... allt sådant. Friidrott är sporten Fru A och hennes systrar sysslar med. Bästa grenarna är diskus och höjdhopp.



Fortsättning följer...



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fru A - 4 oktober 2014 14:25

så otroligt häftigt! Idag kom de första buffarna inifrån! 5 st så här långt. Så underbart! Jag svävar på moln! Detta trots mensvärk hela dagen och oro för hur jag ska orka med bröllopsfest ikväll... men nu är all glädje och uppspelthet tillbaks! PL...

Av Fru A - 6 augusti 2014 23:14

.... men ville bara säga att jag var på UL idag och såg ett pickande hjärta på Plutt! Vi ska verkligen bli föräldrar i mars! En sådan vidunerlig lycka! ...

Av Fru A - 4 juli 2014 22:42

bestämt mig för att redan nu pausa bloggen på obestämd tid. Den heter ju mon reve som betyder min dröm... och min dröm blev ju sann nu i oh med denna graviditeten... så nu vill jag fokusera på den, skriva i vanlig dagbok och i en gravidbok!   Får...

Av Fru A - 30 juni 2014 13:41

Jag är så fruktansvärt lycklig över dagens plus! Försök 12 tog det sig ÄNTLIGEN! Vad gjordes annorlunda och vad var mina tidiga tecken? Mensen startade 3/6 och varade som vanligt ca 4 dagar. Den 9/6 gjordes en äggledarpassageundersökning på mig (även...

Av Fru A - 30 juni 2014 06:38

Shit... nu slår hjärtat! Hög temp och ingen mens, BIM+1. Detta har bara hänt en gång förut... och det var ungefär ett år sedan. Vågar sätta det i skrift nu, tänk om jag är gravid? Har jag inte fått mens ikväll så kan jag tro på det. Är det så att min...

Presentation


Välkommen till min blogg om resan mot att bli mamma. Jag, fru A, och min man J har försökt under en längre tid utan att lyckas och vi håller nu på att genomgå en utredning för att ta reda på varför vår dröm är så ouppnåelig för oss..


Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Tror du att du kommer besöka denna bloggen igen?
 Nej, hamnade här av en slump och den är inte intressant för mig
 Antagligen inte
 Förmodligen någon mer gång
 Ja, det tror jag!
 Definitivt!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16 17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards