monreve

Alla inlägg den 9 juni 2014

Av Fru A - 9 juni 2014 13:28

Spolningen gick okej.. jag ska inte ljuga och säga att det inte kändes, för det gjorde det! Som den jävligaste mensvärk man kan ha typ. de fumlade lite med själva uppförandet av katetern också så det tog lite extra tid.

Just eftersom det gjorde ont, och de kunde se att det rann sämre i vänster äggledare så spolade de med vätskan rätt många gånger, gjorde inte lika ont på slutet...  vilket kan tyda på att det varit en lite "propp" av sekret som gyn beskrev det.  Nu är det i alla fall fritt flöde enligt henne.

Till er som ska göra spolning: även om det gjorde ont på mig så är det inte mer än man kan uthärda och det går över direkt de är klara. Det tog för mig (med strul) ca 15 min från det att jag hoppade upp i stolen tills dess att jag hoppade ner, lätt värt det!


Sexförbud i 2 dagar nu...

Av Fru A - 9 juni 2014 07:51

det längsta ordet jag känner till i svenskan... äggledarpassageundersökning - det ska jag göra nu om en liten stund bara. Ruggigt nervös så håll era tummar för att det ska kännas som "lätt mensvärk" som många beskriver det på nätet.


De ska alltså in med en kateter, pruta in kontrastvätska i och övervaka det hela med ultraljud. Läskigt! Detta ska INTE vara fertilitetshöjande utan man gör det endast för att se att inga blockeringar finns som skulle kunna hindra ägg och spermie att mötas. Dock är det många solskenshistorier som handlar om just spolning. Tjejer som blivit gravida efter en sådan trots att inga blockeringar kunde hittas. Så jag hoppas så att vi får ett plus om ca 2 veckor (lite mer).


Detta är alltså det allra sista steget i vår utredning, på onsdag får vi alla svaren och lägger upp en plan framåt. Det ska bli så skönt att få det gjort, blicka framåt! Vi blir ju uppenbarligen inte gravida av oss själva, vi måste få hjälp på vägen trots att det är jobbigt att medge.


Håll tummarna idag vänner, jag uppdaterar er i eftermiddag.



Presentation


Välkommen till min blogg om resan mot att bli mamma. Jag, fru A, och min man J har försökt under en längre tid utan att lyckas och vi håller nu på att genomgå en utredning för att ta reda på varför vår dröm är så ouppnåelig för oss..


Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Tror du att du kommer besöka denna bloggen igen?
 Nej, hamnade här av en slump och den är inte intressant för mig
 Antagligen inte
 Förmodligen någon mer gång
 Ja, det tror jag!
 Definitivt!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16 17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards