monreve

Alla inlägg den 6 juni 2014

Av Fru A - 6 juni 2014 12:33

Glömde uppdatera om gårdagen! Det ser jag som positivt eftersom jag inte önskar mala på runt runt om vår barnlöshet.


Igår tog jag nya TSH-värden prov, ska se vad levaxinet gjort för mig såhär långt. Värdet BÖR ligga på 0,5-2,0 vid försök till graviditet (även under grav). Mitt låg på ca 5 och sjönk till 3,5... så inte optimalt men heller inte katastrof.


Kvinnan som skulle ta mina prover var INTE så bra. Jag ha   r ju lämnat en massa prover och hittills har det gått fint. Stick i vänsterarmen och så är det bra... denna kvinna verkadenervös redan från början. Tryckte runt en massa i armvecket och fumlade med allt. Hon stack tillslut men inget blod kom... hon bad om ursäkt, fumlade och svamlade lite till, stack sedan högerarmen. Stack tydligen fel och flodet forsade... suck! Gick i alla fall bra, skulle baa ta ett rör denn gång tydligen? Lite märkligt eftersom förra TSH provet var 2-3 rör (minns inte exakt). Så jag tror att hon gjorde fel.. tror att det behövdes ett rör till. Vi får se vad läkaren säger.


Nästa steg är måndagens spolning. Hu så nervöst! Håll tummarna för att detta ska gå vår väg!


 

Av Fru A - 6 juni 2014 09:17

Idag är jag helt ensam hemma och ska inte träffa någon. Planen är att inte prata alls! När man har ett sådant jobb som jag har, när man håller monologer och dialoger hela arbetsdagen och sedan åker hem och umgås med vänner eller make... då är det skönt med sådana här dagar!


Jag börjar morgonen med kaffe och sunset beach (guilty pleasure). Detta följs av städning, tvätt och en lång promenad. Sedan tänkte jag åka till återvinningen och sista men inte minst börja packa inför the big move! Underbar dag i tystnad. J är kvar på Öland och kommer igen söndag kväll.

Presentation


Välkommen till min blogg om resan mot att bli mamma. Jag, fru A, och min man J har försökt under en längre tid utan att lyckas och vi håller nu på att genomgå en utredning för att ta reda på varför vår dröm är så ouppnåelig för oss..


Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Tror du att du kommer besöka denna bloggen igen?
 Nej, hamnade här av en slump och den är inte intressant för mig
 Antagligen inte
 Förmodligen någon mer gång
 Ja, det tror jag!
 Definitivt!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16 17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards