monreve

Alla inlägg den 4 juni 2014

Av Fru A - 4 juni 2014 20:25

dagens pass i min och Idas summer challenge bestod av 35 min löpning till slumpad låtlista.


Jag var så galet osugen på att ge mig ut idag så jag behövde lägga bort all form av press på tid och prestation för att alls komma ut på löprundan.


Jag satta därför min spotifylista som jag döpt till "Blandat" på repeat. Den listan gör verkligen skäl för sitt namn, där finns allt från Volbeat till Black Ingvars, Enya och Linnea Henriksson... allt från det lugnaste lugna till speedad the Darkness... så jag bestämde mig för att springa efter tempot i slumpad låt. Finkad jättebra! Fick en lång "paus" med lätt jogg i mitten då "av längtan till dig" åtföljdes av "fri till slut"


Stolt över att jag tog mig ut! 6 pass på 7 dagar är en bra start på denna utmaning! Kanske jag kommer lyckas med mina 45 pass på 65 dagar? Hoppas! Ska kämpa för det i alla fall!

Av Fru A - 4 juni 2014 09:32

Dagen innan mens var den värsta så här långt in i karusellen tror jag. Just paniken jag kände, allt är utom min kontroll. Och ni som inte känner mig, en sak ska ni veta: kontrollfreak är det sista jag är!


Men just att inte kunna påverka någonting, att bara känna att det kommer gå åt skogen (sjunkande temp), känna att kroppen motarbetar ens högsta önskan... det är hårt! Och jag känner inte igen mig själv. Alls. Jag är den evige optimisten, bra på att tänka positivt, ser möjligheter, inte hinder... men nu, 11 mpånder in i evighetskarusellen, utan att ha sett något plus en enda gång, då fångas även optimisten i ett hav av tvivel och frustration.


Men, så kommer mensen... man deppar ihop ett par timmar och sedan vänds känslorna och man har plötsligt hopp om framtiden! Kanske NÄSTA gång, kanske vi får svar, kanske spolningen hjälper, kanske vi får hjälp över sommaren på något vis... HOPPET föds igen. Varenda jäkla gång! Hur är det ens möjligt!?


Nu är maken borta på beach volleyboll-resa över långhelgen och när han kommer hem på söndag är det ju i princip en vecka till ÄL bara, så tänker optimisten i mig! och innan dess kommer jag att ha genomfört en spolning av äggledarna som kanske, kanske kan hjälpa till trots att den inte "ska" boosta fertiliteten... och viktigast av allt, nästa vecka kommer vi att få svar ifrån medicinskt centrum om båda mina sköldkörtelvärden och Js spermaprov.


Håll era tummar tack!



Presentation


Välkommen till min blogg om resan mot att bli mamma. Jag, fru A, och min man J har försökt under en längre tid utan att lyckas och vi håller nu på att genomgå en utredning för att ta reda på varför vår dröm är så ouppnåelig för oss..


Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Tror du att du kommer besöka denna bloggen igen?
 Nej, hamnade här av en slump och den är inte intressant för mig
 Antagligen inte
 Förmodligen någon mer gång
 Ja, det tror jag!
 Definitivt!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16 17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards