monreve

Alla inlägg den 11 juni 2014

Av Fru A - 11 juni 2014 11:24

Jaha... då har vi pratat med läkaren igen.

Fick både positiva och negativa nyheter. De negativa var att mina TSH-värden fortfarande är förhöjda, sköldkörteln fungerar fortfarande inte som den ska alltså. Jag ska dubbla dosen levaxin och ta nytt prov i augusti. tråkigt! Glömde fråga om exakt värde men hon skulle skicka hem brev så hoppas att allt står där.


Men de positiva nyheterna är att Js prov var fint! Simmarna funkar som de ska! Vilken lättnad, vill ju ha hans barn! Plus att OM det blir provrörsbefruktning så blir det med hans spermier... garanterat. Ljuv musik för mina öron!


Planen nu är att av går och tar prover för HIV och Hepatit och sedan bokar in möte med Medicinskt centrum i augusti inför IVF uppstart. Sedan är det 2-3 månaders väntan så runt oktober-november borde vi kunna vara igång om vi vill. Känns skönt med en plan... men det känns å andra sidan otroligt långt till november om det är då IVF:en blir! Men ett steg i taget nu... fortsta steget: boka in mötet och andra steget: ta prover.


Vilken karusell detta är!

Presentation


Välkommen till min blogg om resan mot att bli mamma. Jag, fru A, och min man J har försökt under en längre tid utan att lyckas och vi håller nu på att genomgå en utredning för att ta reda på varför vår dröm är så ouppnåelig för oss..


Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Tror du att du kommer besöka denna bloggen igen?
 Nej, hamnade här av en slump och den är inte intressant för mig
 Antagligen inte
 Förmodligen någon mer gång
 Ja, det tror jag!
 Definitivt!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16 17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards