monreve

Direktlänk till inlägg 25 maj 2014

Att ta ut lyckan i förskott

Av Fru A - 25 maj 2014 08:07

Jag kastas som vanligt mellan hopp och förtvivlan denna lutealfas, men tycker att det är lite värre än vanligt för att bara vara ÄL+5. ÄL+5 innebär att även om jag blir gravid denna cykel så är jag det inte än eftersom ägget normalt fäster på Äl+7-ÄL+10.


Kanske beror min känslomässiga bergochdalbana just på att det var "ofrivilligt barnlösas dag" igår och mors dag idag. Jag kände igår att jag vid denna tid nästa år i alla fall är gravid, men hoppas på att jag redan fått min bebis. Det känns ju rimligt med tanke på att mitt långsiktiga mål varit att vara gravid i alla fall till julen 2015. Då har vi förökt i 17 månader... i och med att vi kommer att få någon form av hjälp till hösten om vi vill så känns det rimligt.


Men rädslan finns där... tänk om det aldrig går? Hur ser vårt liv ut då? Bebis innebär meningen med livet för mig... kan jag hitta en annan om jag blir tvungen?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fru A - 4 oktober 2014 14:25

så otroligt häftigt! Idag kom de första buffarna inifrån! 5 st så här långt. Så underbart! Jag svävar på moln! Detta trots mensvärk hela dagen och oro för hur jag ska orka med bröllopsfest ikväll... men nu är all glädje och uppspelthet tillbaks! PL...

Av Fru A - 6 augusti 2014 23:14

.... men ville bara säga att jag var på UL idag och såg ett pickande hjärta på Plutt! Vi ska verkligen bli föräldrar i mars! En sådan vidunerlig lycka! ...

Av Fru A - 4 juli 2014 22:42

bestämt mig för att redan nu pausa bloggen på obestämd tid. Den heter ju mon reve som betyder min dröm... och min dröm blev ju sann nu i oh med denna graviditeten... så nu vill jag fokusera på den, skriva i vanlig dagbok och i en gravidbok!   Får...

Av Fru A - 30 juni 2014 13:41

Jag är så fruktansvärt lycklig över dagens plus! Försök 12 tog det sig ÄNTLIGEN! Vad gjordes annorlunda och vad var mina tidiga tecken? Mensen startade 3/6 och varade som vanligt ca 4 dagar. Den 9/6 gjordes en äggledarpassageundersökning på mig (även...

Av Fru A - 30 juni 2014 06:38

Shit... nu slår hjärtat! Hög temp och ingen mens, BIM+1. Detta har bara hänt en gång förut... och det var ungefär ett år sedan. Vågar sätta det i skrift nu, tänk om jag är gravid? Har jag inte fått mens ikväll så kan jag tro på det. Är det så att min...

Presentation


Välkommen till min blogg om resan mot att bli mamma. Jag, fru A, och min man J har försökt under en längre tid utan att lyckas och vi håller nu på att genomgå en utredning för att ta reda på varför vår dröm är så ouppnåelig för oss..


Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Tror du att du kommer besöka denna bloggen igen?
 Nej, hamnade här av en slump och den är inte intressant för mig
 Antagligen inte
 Förmodligen någon mer gång
 Ja, det tror jag!
 Definitivt!

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards